La Taronja

Aquest sucós regal de l’hivern proporciona tota la vitamina C que necessita al dia. Aquest nutrient és essencial per a la resistència a les infeccions (no en va el suc de taronja és el recurs natural més utilitzat per prevenir refredats i grips); augmenta l’absorció del ferro, el calci i el fòsfor i posseeix propietats antioxidants.

Però la vitamina C no és l’únic component interessant. La fibra confereix a la taronja propietats digestives i els flavonoides col·laboren amb les vitamines en el reforç del sistema immunitari.

Les taronges són també riques en tiamina i àcid fòlic, dues vitamines del grup B essencials per a la salut del sistema nerviós.

Beneficis per a la salut de la taronja

La peculiar composició nutricional de la taronja es relaciona amb una sèrie d’indicacions.

Reforça la immunitat

Les taronges haurien de figurar en la dieta de tots, però convenen especialment als que es troben baixos de defenses i es mostren més propensos a patir refredats, processos gripals, al·lèrgies respiratòries o infeccions per herpes. Són antivirals i antibacterianes, i neutralitzen l’acció dels radicals lliures.

En cas d’anèmia

La taronja és també aconsellable per a persones anèmiques i dones joves que pateixen de menstruacions abundants, ja que la seua vitamina C afavoreix l’absorció de ferro.

Regula el colesterol

La pectina de les taronges ajuda a baixar els nivells de colesterol a la sang. 

Benestar digestiu

Les taronges actuen com un regulador estomacal i intestinal per alleujar els espasmes gàstrics i les digestions lentes i pesades o dispèpsies, i resulten carminatives en els que són propensos a patir gasos, inflor abdominal i flatulències. Com és lleugerament laxant, convé igualment en problemes de restrenyiment.

El seu alt contingut en potassi les fa convenients per a hipertensos.

Ossos forts

Com a font de vitamina C i calci resulten molt adequades per protegir els ossos i la dentadura. Es recomanen molt especialment per enfortir les articulacions i reduir la inflamació de l’artritis reumatoide i l’artrosi.

Elimina impureses

Les taronges afavoreixen l’eliminació d’àcid úric a través de l’orina i són depuratives. Prevenen la formació de pedres al ronyó i infeccions en les vies urinàries, com la cistitis. Són molt útils per a persones amb problemes d’artritis i gota.

Estimula les funcions depuratives del fetge i els rinyons, i pel seu escàs valor calòric, resulten vàlides per baixar de pes.

Energia de qualitat

La taronja és rica en sucres d’absorció ràpida. Per això resulta excel·lent per a realitzar activitats esportives a l’aire lliure: excursionisme, cicloturisme, curses de fons … No només és ben tolerada pels diabètics, sinó fins i tot recomanable.

Anticàncer

Pel seu efecte antioxidant, alguns estudis científics vinculen el consum regular de taronges amb la possibilitat de reduir el risc a patir determinats tipus de càncer, com el d’estómac i el de còlon. Una de les raons és que aquesta fruita impedeix que els nitrits aportats pels aliments es transformen en nitrosamines cancerígenes.

A més

Per la seua riquesa en magnesi, que fluïdifica la sang i evita la formació de coàguls, protegeix del risc de patir trastorns cardiovasculars i vessament cerebral.

Prendre taronges amb regularitat és també recomanable per prevenir varius i hemorroides, ja que protegeixen els vasos sanguinis i afavoreixen una bona circulació.

llimes

La LLima

La llima és un autèntic tresor nutricional i molt beneficiós per a la nostra salut. És una fruita curativa per excel·lència, perquè ens aporta vitamines, elimina toxines i és un poderós bactericida, per la qual cosa l’OMS recomana el seu consum regular. Les llimes tenen molts usos en la cuina: serveixen per a amanir, per a cuinar aliments o per a elaborar licors. La seua aroma i essència s’empra especialment en confiteria i pastisseria.

Propietats i beneficis de la llima

Antibacterià

La llima té un gran poder bactericida.

Reforcen el sistema immunològic

Les llimes, pel seu alt contingut en vitamina C i flavonoides, ajuden a reforçar el teu sistema immunològic augmentant les defenses del teu organisme. També prevenen malalties, sobretot de les vies respiratòries.

Manté el ph del cos

Encara que les llimes són riques en àcid cítric, a la llarga t’ajuden a alcalinitzar el teu organisme, ajudant a restablir el ph del teu cos. Si en la teua alimentació hi ha abundància de carn roja, aliments refinats, additius o café, el teu organisme pot depurar-se.

Desintoxica l’organisme

La llima estimula el fetge i ajuda a eliminar toxines. Un dels remeis més eficaços per a desintoxicar el teu fetge és prendre tots els matins, en dejú, el suc d’una llima recentment espremuda, juntament amb mig got d’aigua, i esperar una mitja hora perquè faça el seu efecte abans de prendre altres aliments. A més, la llima augmenta els moviments peristàltics dels intestins, ajudant l’organisme a eliminar millor els desfets de la digestió. Les propietats digestives del suc de llima ajuden les molèsties de les digestions pesades.

Ajuda a dissoldre els càlculs

L’àcid cítric de les llimes ajuda a previndre i a dissoldre les pedres que es formen en la vesícula, així com els depòsits de calci que poden donar lloc a la formació de pedres en el renyó.

Cuida el cervell

A més de vitamina C, la llima conté potassi, la qual cosa és molt beneficiós per al nostre sistema nerviós i el nostre cervell.

Pomelos

POMELOS

Entre les seues propietats nutricionals destaquen les següents:

• És una gran font de carbohidrats (més d’un 90 per cent d’aquesta fruita).
• Té poques calories (unes 35 calories per cada 100 grams).
• Conté Vitamina C nutrient clau que facilita l’absorció de ferro dels aliments.
• També conté carotenoides que només apareixen en cítrics amb polpa de color fosc.
• Aporta antioxidants. El seu contingut en flavonoides, frenen l’envelliment i doten el fruit del sabor característic que té.
• Minerals essencials com el potassi i magnesi.
• Té 1,6 grams de fibra en la polpa i escorça.

Beneficis del pomelo per a la salut

Aquesta fruita aporta grans beneficis a la teva salut i el teu cos. Els més rellevants són:

▪ Té cura del teu cor

Evita la formació de coàguls, protegeix del risc de patir trastorns cardiovasculars

▪ Pell jove

Rejoveneix gràcies a la gran quantitat de vitamina C que té, fa que la pell millore el seu aspecte, ja que estimula la producció de col·lagen i redueix les taques.

▪ Evita la retenció de líquids

Prevé el restrenyiment i la retenció de líquids.

▪ Ajuda a aprimar

Això es deu al fet que accelera el metabolisme. Aquest fet converteix el pomelo en un aliat perfecte per fer una dieta d’aprimament.

▪ Enforteix el sistema immune

Gràcies a la vitamina C.

Mandarines

Mandarines

Les primeres mandarines de la tardor, anuncien l’arribada del fred. I quina millor època per a menjar-les que aquests mesos en què l’organisme precisa més de la seua riquesa en vitamines antioxidants.

La seua dolçor, el seu escàs grau d’acidesa i la suavitat de la seua polpa, fan d’aquest cítric una de les fruites més populars. A més resulten tan fàcils de pelar i de menjar que s’han convertit en una de les fruites predilectes dels xiquets.

Propietats de les mandarines

Un parell de mandarines cobreixen aproximadament la meitat de les necessitats diàries de vitamina C i el 10% de betacaroteno o provitamina A.

Destaca la seua riquesa en àcid fòlic: 100 g aporten el 40% del qual es precisa al dia. Els folatos intervenen en la producció de glòbuls rojos i blancs, la síntesi de material genètic i la formació d’anticossos. També conté xicotetes dosis de B1, B2 i B6.

El mineral que més abunda en la mandarina és el potassi, necessari per a la generació i transmissió dels impulsos nerviosos, l’activitat muscular i l’equilibri hídric de les cèl·lules. També aporta calci i magnesi i, en menor quantitat, ferro i zinc i fòsfor.

La fibra de la mandarina –sobretot pectina– ajuda a previndre el restrenyiment, les malalties cardiovasculars i el càncer de còlon.
L’àcid cítric és el responsable de la seua agradable acidesa. Aquesta substància exerceix un efecte desinfectant i potència el de la vitamina C.

En general, els seus compostos d’efecte antioxidant contraresten l’acció nociva dels radicals lliures i protegeixen de les malalties degeneratives.

1. Aliada de les defenses enfront de les grips

La medicina tradicional xinesa ja considerava la mandarina una matèria de primer ordre per a conservar la salut. Hui sabem que reforcen la immunitat.
Prendre unes quatre mandarines diàries és un bon complement antioxidant i estimulant de les defenses, sobretot gràcies a la seua riquesa en vitamina C, que ajuda a previndre grips i refredats.

2. Combat l’anèmia

La vitamina C augmenta l’absorció del ferro aportat per altres aliments vegetals i afavoreix la producció de glòbuls rojos. Per això es recomana a les persones amb anèmia, un problema especialment freqüent entre les dones en edat fèrtil.

3. Reforça el sistema cardiovascular

La seua riquesa en potassi actua com a diürètic natural, mentre que flavonoides com la hesperidina protegeixen les parets dels vasos sanguinis, i la pectina ajuda a reduir el colesterol perjudicial (LDL). D’aquesta manera redueix el risc de patir malalties cardiovasculars.

4. Evita el restrenyiment

La mandarina és font natural de fibra, que es troba en la polpa blanca que hi ha davall de la pell i entre els grillons. Aquesta substància estimula el moviment intestinal i redueix l’absorció de greixos i substàncies tòxiques.

5. Ajuda a embarassades i esportistes

L’àcid fòlic i la vitamina C són imprescindibles en els processos de divisió cel·lular dels primers mesos de gestació. D’altra banda, la varietat de nutrients d’aquesta fruita ajuda a reposar el líquid i els minerals perduts després de l’exercici.

6. Elimina l’àcid úric

L’elevat contingut en aigua, potassi i àcid cítric produeixen un efecte diürètic que afavoreix l’eliminació de l’àcid úric i les seues sals. A més alcalinitza l’orina i inhibeix l’aparició d’infeccions en les vies urinàries.

Magranes

La Magrana

Menjar els seus grans és una experiència única, mastegar-los esclaten en la boca inundant-la d’un suc agredolç molt diferent al de qualsevol altra fruita.

La fruita de la magrana té innombrables beneficis per a la salut i la seua implicació en la cura de malalties ha sigut àmpliament reconeguda des de l’antiguitat. Destaca per la seua àmplia activitat antioxidant. Per això, aquesta fruita ha sigut objecte d’innombrables estudis al llarg dels anys que han demostrat el seu potencial enfront de malalties relacionades amb la salut vascular, la intestinal, el càncer, així com amb les malalties neurodegeneratives.

Propietats nutricionals de la magrana

• És un aliment ric en vitamines C i B2, B9.
• Conté minerals com a potassi, ferro, zinc, coure, seleni, magnesi i calci
• Aporta gran quantitat d’hidrats de carboni.
• Rica en antioxidants (com el betacaroteno).
• Té gran quantitat de fibra (encara que el seu elevat contingut en tanins pot frenar la diarrea i perjudicar el restrenyiment).

Beneficis de la magrana per a la salut

• Redueix els nivells de colesterol dolent gràcies als polifenoles que contenen.
• Tracten l’arterioesclerosi: Prendre suc de magrana al dia durant un any disminueix les lesions per aterosclerosis en un 35%.
• Prevé l’aparició de la osteoartritis.
• Protegir la pell contra els efectes negatius dels raigs UV i regenera la dermis.
• Frena la progressió del càncer de pròstata o pulmó. per les seues propietats naturals antiinflamatòries i el seu alt contingut d’antioxidants que poden reduir el creixement de cèl·lules canceroses.
• Aporta beneficis en malalties com la diabetis o l’Alzheimer.
• Alguns estudis científics han demostrat que les llavors de la magrana són un poderós afrodisíac, amb efectes similars als de la viagra.
• Netegen els renyons, gràcies al seu alt contingut en potassi.
• Baixa la tensió arterial alta pel seu contingut en antioxidants.

kakis

KAKI Persimón

En tallar el kaki la seua forma recorda a un cor, potser com un anunci dels seus beneficis per a la salut. La seua polpa sucosa i dolça i la seua textura suau i cremosa potser ens faran preguntar-nos per què no ho havíem provat abans.

El seu gran contingut en vitamina A (beta caroteno) és el que fa que el kaki tinga el seu característic color taronja fosc. La vitamina A és essencial per a la visió i per al bon estat de pell, cabell, mucoses i ossos.

La vitamina A juntament amb la vitamina C, que el kaki també té en quantitats altes, també enforteix el sistema immunològic i ajuda a la formació d’ossos, dents, col·lagen i glòbuls rojos. Una altra dels avantatges de la vitamina C present en fruites com a kakis, mandarines i taronges és que afavoreix l’absorció del ferro dels aliments.

Entre les propietats del kaki persimon destaca el seu alt contingut en potassi, un mineral que intervé en la transmissió i en la generació de l’impuls nerviós i que juga un paper clau per a desenvolupar una activitat muscular normal.

Finalment, hi ha qui considera que una de les propietats del kaki persimon més importants és el seu alt poder hidratant, ja que la seua aportació en sals minerals intervé en l’equilibri d’aigua dins i fora de les cèl·lules.

Propiedades del kaki persimon per a la nostra salut digestiva

Dins de les propietats del kaki persimon també destaca el seu «poder» per a equilibrar i millorar la nostra salut digestiva, per aquest motiu siga considerat com un protector natural del sistema gastrointestinal. Això es tradueix en un alt potencial per a regular l’activitat intestinal que millora l’absorció de nutrients i prevé el restrenyiment.
Per què el caqui ens ajuda a nivell digestiu? Bàsicament perquè té entre un 15 i un 20% de fibra així que, amb una ració d’aquesta fruita, pràcticament cobrim les necessitats diàries d’aquest component.

Les conseqüències d’aquest alt contingut en fibra són


1- Digerim i absorbim millor el que mengem. Aquest aspecte és molt interessant, per exemple, per a facilitar-nos l’absorció de ferro i la prevenció de malalties com l’anèmia ferropènica.

2- Augmentem la secreció de sucs gàstrics, la qual cosa fa les digestions més fàcils.

3- Estimulem el moviment peristàltic dels aliments a través del tracte digestiu o, dit d’una altra manera, afavorim el trànsit intestinal.

Finalment, el caqui té un alt potencial per a equilibrar l’aigua de l’organisme. Si estàs a dieta, el caqui és un diürètic natural que et permetrà eliminar gran quantitat d’aigua i toxines.

El caqui com a important font d’energia

Els caquis són autèntics energizantes naturals. Ja que tenen alt contingut en potassi i en sucre, una ració de caqui al dia és alguna cosa així com una píndola d’energia perfecta per a persones en procés de creixement o que necessiten una dosi extra d’activitat com a xiquets, adolescents, persones majors, embarassades i esportistes.

Precisament per tindre aquests mateixos components el caqui ajuda el cos a previndre la fatiga i el cansament, i és bo per a alleujar els símptomes de l’estrés. A causa de les seues altes dosis de vitamina C i minerals, el caqui millora el sistema immunològic i ajuda a alleujar els símptomes de grips, refredats, infeccions i inflamatòries.

Translate »